שוקולד ותזונה לאחר אימון

שוקולד ותזונה לאחר אימון

מתאמנים רבים, בין אם הם מתאמנים מקצועיים או לא, מבינים את החשיבות של תזונה נכונה לאחר האימון. הגוף מותש, השרירים כואבים, והדבר היחיד שיסייע לגוף להתאושש ולהתחזק – זאת התזונה שלנו.

מצב הגוף לאחר האימון

במהלך אימון, מתרוקנים מאגרי הגליקוגן בגוף. כלומר, הגוף ניצל את כל כמות האנרגיה הזמינה לו על מנת להמשיך להתאמן – לשלוח דם אל השרירים, העצמות, להעביר חמצן ולהמשיך לעבוד בדופק גבוה. לאחר האימון, ישנה תחושה של עייפות והגוף זקוק להחזרת האנרגיות באופן מידי על מנת להתאושש ולהמשיך לתפקד. ללא מזון באופן מידי, הגוף ייקח אנרגיה מאזורים אחרים, כדוגמת פירוק של שרירים. כדי להגיע להתאוששות מהירה וטובה, יש לאכול פחמימות פשוטות תוך רבע שעה מרגע סיום האימון.  

מה הן פחמימות פשוטות?

פחמימות פשוטות הן פחמימות שמתעכלות בגוף במהירות כשהסוכר שבהן מגיע לזרם הדם ומאפשר לגוף לנצל אותן באופן מידי לאנרגיה. נהוג לאכול פחמימות פשוטות רגע לפני אימון או פעילות ספורט וגם במהלכה, כדי לתת לגוף את האפשרות להתאמץ ללא בעיה. כמו לפני האימון, כך גם אחריו, הגוף שלנו צריך אנרגיה. במקרה זה, שוקולד נחשב לפצצת אנרגיה שתוך דקות ספורות תאפשר לגוף להתאושש. ניתן לנצל את ההזדמנות, ולאכול שוקולד במגוון וריאציות – לדוגמה חטיפי חלבון עם שוקולד.

מצב השרירים לאחר אימון

כמו מצב הגוף הכללי, גם השרירים לאחר האימון עייפים, ובמקרים של אימון עצים, גם מעט פצועים. במהלך האימון נוצרים קרעים קטנים בסיבי השריר, כשבמקרה זה הגוף זקוק לחלבון על מנת לתקן אותם ולהפוך אותם לחזקים יותר. כך, למעשה, מתרחשת הבניה והגדילה של הגוף – אכילת חלבון על מנת לתקן ולבנות מחדש.

תזונה לאחר אימון

כפי שהבנו, בכל הקשור לתחום של תזונה לאחר אימון, החשיבות היא רבה: על מנת להתאושש ולהמשיך לתפקד, ועל מנת לבנות את השרירים. אימון שלא כולל תזונה נכונה אחריו, לא יהיה אפקטיבי, ועלול לגרום לפציעות ולעייפות. ההמלצה היא לאכול מיד לאחר האימון פחמימה פשוטה, כמו בננה, תמר, שוקולד או חטיף אנרגיה, ותוך פרק זמן של עד שעה אחריו, לאכול ארוחה גדולה ומלאה שמשלבת פחמימה מורכבת כדוגמת אורז מלא ודגנים וכמובן – חלבון. את החלבון תוכלו למצוא במגוון של מאכלים כמו בשר, עוף, דגים, ביצים וגבינות. אל תשכחו שגם במהלך ה-24 שעות שלאחר האימון, הגוף נמצא בתהליך התאוששות ובניה, וחשוב לספק לו פחמימות וחלבונים ולא להשאיר אותו רעב.

 

יצירת קשר מהירה

קורסים עם שוקולד

  • קורס פרלינים
  • קורס שוקולטיירים
  • קורס שוקולד למתחילים

לדעת מתי הסדנה הבאה

רוצים לדעת מתי הסדנה הבאה (ללא התחייבות / ספאם / אכילות ראש מיותרות)? בשמחה, השאירו מייל ונשלח לכם מייל אך ורק כשיהיה תאריך חדש לסדנה הקרובה